Dziś jest Środa, 14.11.2018,imieniny Emila, Laury, Rogera
Strona główna »  Aktualności

Aktualności

wstecz
drukuj

2018-08-14 10:16:25

Nasze sierpniowe spotkanie ze sztuką


Niezwykły koncert już w środę, 15 sierpnia. Przedstawiamy sylwetki artystów.

Zapraszamy na wyjątkowy koncert z okazji 100-lecia Odzyskania Niepodległości. Szczegóły na plakacie, a poniżej także sylwetki naszych artystów.

 

Krzysztof Ciupiński-Świątektenor

Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Urodzony w Warszawie. Współpracuje m.in. z Operetką Warszawską im. Jana Kiepury, Filharmonią Narodową, Reprezentacyjnym Zespołem Artystycznym Wojska Polskiego oraz agencjami impresaryjnymi w kraju i zagranicą. Od 2012 roku jako jedyny Polak współtworzy międzynarodową grupę artystyczną The 12 Tenors, z którą zaśpiewał setki koncertów w Europie i Chinach.

Debiutował na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej w 2006 roku jako Ecclitico w Il mondo della luna Josepha Haydna. Rok później kreował postać Tamina w Czarodziejskim flecie Wolfganga Amadeusza Mozarta w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej oraz Filharmonii i Operze Podlaskiej w Białymstoku. W roku 2008 wystąpił jako Prokopiades w Buncie Żaków Tadeusza Szeligowskiego (Teatr Wielki-Opera Narodowa) oraz w tytułowej roli współczesnej opery Phrenetizo Kaliny Świątnickiej i Adrianny Furmanik. Oprócz tego w swoim repertuarze posiada następujące partie: Waszka i Jenika ze Sprzedanej narzeczonej Bedřicha Smetany, Stacha z Jawnuty oraz Stanisława

z Verbum Nobile Stanisława Moniuszki; Stacha z Krakowiaków i Górali Wojciecha Bogusławskiego i Mengone z Lo speziale Józefa Haydna. Wykonywał też partie w wielu dziełach sakralnych, m.in. Pasjach wg. Św. Jana oraz Mateusza Jana Sebastiana Bacha, La Resurrezione Georga Friedricha Haendla, Mszy Nelsońskiej i Stabat Mater Josepha Haydna, Mszy Koronacyjnej Wolfganga Amadeusza Mozarta. W repertuarze posiada również popisową partię Łabędzia w Carminie Buranie C. Orffa. Warsztat wokalny doskonalił między innymi pod okiem Wiesława Ochmana, Ryszarda Karczykowskiego, Anny Marii Ferrante czy Włodzimierza Zalewskiego. Współpracuje z wybitnymi polskimi dyrygentami i reżyserami, między innymi z Jitką Stokalską – reżyserem Opery Kameralnej w Warszawie, Łukaszem Borowiczem, Sławkiem Wróblewskim – dyrygentami Teatru Wielkiego-Opery Narodowej w Warszawie, Marcinem Nałęczem-Niesiołowskim – dyrektorem i dyrygentem Opery i Filharmonii Podlaskiej, czy Tadeuszem Wicherkiem – dyrygentem Warszawskiej Opery Kameralnej. Prowadzi działalność koncertową, wykonując repertuar operowy, operetkowy, oratoryjno-kantatowy i pieśniarski obejmujący dzieła kompozytorów od baroku po XX wiek

 

Patrycja Szymańska - skrzypce

Urodziła się w Warszawie, w rodzinie muzyków. W latach 1990-1993 kształciła się pod kierunkiem Zenona Brzewskiego, a w 1996 roku, po zaledwie dwóch latach nauki, ukończyła z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie Iwony Wojciechowskiej.

Studia podyplomowe podjęła w Niemczech, kończąc klasę koncertmistrzowską Adama Kosteckiego w Hochschule für Musik und Theater w Hanowerze w 1999 roku i, w roku 2002, klasę solową Edith Peinemann w Hochschule für Musik und darstellende Kunst we Frankfurcie nad Menem. Swoje umiejętności miała okazję doskonalić także na licznych kursach mistrzowskich, współpracując z takimi osobowościami, jak m.in. Wanda Wiłkomirska, Fritz Haendschke, Rudolf Meister, David Wilde, Marina Jaszwili, Zachar Bron.

Patrycja Szymańska jest laureatką licznych konkursów skrzypcowych krajowych i międzynarodowych (m.in. I nagroda na Ogólnopolskim Konkursie w Malborku, I nagroda w Ogólnopolskim Konkursie Młodych Skrzypków im. Stanisława Serwaczyńskiego w Lublinie, V nagroda w Międzynarodowym Konkursie im. Karola Lipińskiego i Henryka Wieniawskiego w Lublinie, III nagroda w Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym Wolfganga Marschnera w Weimarze).

Była wieloletnią stypendystką Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci, a także m.in. Fundacji Sztuki Dziecka, Fundacji Sztuki Polskiej i Fundacji im. Stefana Batorego. Dokonała nagrań solowych dla Polskiego Radia i Telewizji. Od 1998 roku współpracowała z Radiophilharmonie des NDR Hannover, Radio Sinfonieorchester des HR Frankfurt am Main i Rundfunk Sinfonieorchester Berlin. W roku 2006 podjęła współpracę z orkiestrą Sinfonia Varsovia, a od roku 2013 bierze udział w koncertach edukacyjnych Filharmonii Narodowej. Jako solistka i kameralistka koncertuje w kraju i za granicą.

 

Karolina Pływaczewska – wiolonczela

Obecnie jest studentką II roku studiów magisterskich Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie wiolonczeli prof. Andrzeja Wróbla, kształci się również w  Zakładzie Muzyki Dawnej UMFC w klasie wiolonczeli barokowej mgra Tomasza Pokrzywińskiego. Od września rozpoczyna studia magisterskie w klasie wiolonczeli barokowej Brunona Cocset'a w Haute Ecole de Musique de Geneve (Szwajcaria).

Od 2016 roku współpracuje z Filharmonią Narodową jako muzyk gościnny w trio fortepianowym podczas koncertów edukacyjnych.

Laureatka I i II Ogólnopolskiego Turnieju Wiolonczelowego w Warszawie (wyróżnienie I stopnia, III miejsce), Na III Ogólnopolskim Turnieju Wiolonczeli 

i Kontrabasu w Warszawie uzyskała nagrodę specjalną za wyróżniające się wykonanie utworu współczesnego „Abstrakcje” Piotra Wróbla, zaś na XV Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Juliusza Zarębskiego w Łomiankach w sekcji wiolonczela – III miejsce. Z Passer Piano Trio  na II Turnieju Kameralnym w trzech odsłonach w Bydgoszczy zdobyła IV miejscem

i nagrodę pozaregulaminową fundacji Konsonans za najlepsze wykonanie utworu kompozytora polskiego Romualda Twardowskiego. Zaś z Kwartetem smyczkowym SOTTILE została wyróżniona podczas IV Turnieju Kameralnego w Bydgoszczy.

Dostała się do projektu zespołu muzyki dawnej Green Kore 2018 (festiwal Filharmonia bez Filharmonii, Nasz Telemann, Przedsionek Raju). Zakwalifikowała się również jako „trainee” do przyszłego projektu (październik 2018) Holland Baroque Orchester.

Brała udział w wielu kursach mistrzowskich, kursach wykonawstwa muzyki dawnej i lekcjach otwartych prowadzonych przez: Johna Kadza, Laurenca Lessera, Desmonda Hoebiga, Na Mula, Tomasza Strahla, Piotra Hausenplasa, Alexandra Geberta, Tomasza Lisieckiego, Romana Jabłońskiego, Andrzeja Zielińskiego, Kazimierza Michalika, Teresę Kamińską, Tomasza Pokrzywińskiego, Ole Eirika Ree, Giovanniego Sollimę (improwizacja), Paolo Pandolfo, Brunona Cocseta, Reiko Ichise, Bolette Roed, Ewę Golińską, Aureliusza Golińskiego, Franka De Bruine, Daniela Bruggena.  Zakwalifikowała się do projektu Akademia Bachowska organizowana przez Capellę Cracoviensis  w ramach Festiwalu Bachowskiego w Świdnicy.

Była stypendystką Mount Royal University w Calgary (Kanada) „Morningside Music Bridge”, dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej, fundacji „Vide Supra”, Starosty Sochaczewskiego i Burmistrza Miasta Sochaczew (nagroda Animator Kultury).

Występowała na wielu festiwalach w Polsce jak  i za granicą (Niemcy, Bułgaria, Włochy, Szwecja, Węgry, Szwajcaria).

Od 2014 roku związana z Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina - Dom Urodzenia Fryderyka Chopina w Żelazowej Woli – obecnie edukator. Angażuje się również w muzyczną działalność popularyzatorską, wygłasza prelekcje, współpracuje z Uniwersytetami Trzeciego Wieku.

Jej artykuł o „Doktorze Faustusie” w aspekcie estetyczno – muzycznym został opublikowany w gazecie Uniwersytetu Warszawskiego „Jednorożec”.

W ramach sesji naukowo – artystycznej 2017 na Akademii Muzycznej w Gdańsku „Sztuka włoskiego baroku” podczas studenckiego panelu dyskusyjnego wygłosiła prelekcję na temat „Wiolonczela barokowa i współczesna. Podobieństwa i różnice wybranych aspektów interpretacyjnych na podstawie Sonat Antonio Vivaldiego”.

 

Agata Kucharska - fortepian

Ukończyła z wyróżnieniem Szkołę Muzyczną II st. im. Józefa Elsnera w Warszawie. W roku 2017 ukończyła studia II st. na Uniwersytecie Muzycznych Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie fortepianu prof. UMFC dr hab. Elżbiety Karaś-Krasztel.

Brała udział w konkursach w Polsce i za granicą. Jest finalistką Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego Concours Musical de France (Kraków: I miejsce, Paryż: wyróżnienie) w 2008 roku oraz XIX Międzynarodowego Konkursu Muzyki Kameralnej im. Kiejstuta Bacewicza w 2016 roku.

Brała udział w kursach mistrzowskich, gdzie pracowała pod kierunkiem wybitnych pianistów: Philippe’a Giusano, Andrzeja Jasińskiego, Lee Kum Sing’a, Aleksieja Orłowieckiego, Wojciecha Świtały i innych. Swoje umiejętności jako pianistka kameralistka doskonaliła pod kierunkiem Marii Szwajger-Kułakowskiej, Janis’a Maleckis’a oraz Jard van Nes.

W roku szkolnym 2008/2009 była stypendystką Prezesa Rady Ministrów. Dwukrotnie otrzymała również stypendium Rektora Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi dla najlepszych studentów.

Obecnie pracuje w szkołach muzycznych na stanowiskach akompaniatora i nauczyciela fortepianu. Współpracuje z Filharmonią Narodową w Warszawie, jako pianistka w projekcie edukacyjnych Spotkania z Muzyką, jak również z Polską Operą Królewską.

 

 

Galeria: