Dziś jest Niedziela, 19.11.2017,imieniny Elżbiety, Faustyny, Pawła
Strona główna »  AEROBIK

AEROBIK

wstecz
drukuj

2012-05-16 10:29:10

AEROBIK




AEROBIK to zestaw ćwiczeń prowadzony w grupach, dający ćwiczącym bardzo dużą motywację oraz radość z poznawania nowych osób. Poza tym, wszyscy wiemy, że wspólnie o wiele łatwiej pokonuje się wszelkie trudności.
 
 
 
-----------------------------------

W zależności od wybranego rodzaju zajęć, fitness (aerobik) pomaga: schudnąć, odreagować, wymodelować sylwetkę i na chwilę oderwać się od rzeczywistości. Równie ważną zaletą regularnego uczestnictwa w zajęciach fitness jest poprawa samooceny oraz odprężenie.


Zajęcia składają się z:
- rozgrzewki,
- części głównej (jeden z powyższych elementów),
- części wzmacniającej mięśnie (na każdych zajęciach wybrana grupa mięśniowa),
- stretchingu, rozciągania i relaksu.
Podczas zajęć wprowadzam poniższe elementy:

- LOW IMPACT - to aerobik w którego skład wchodzi zestaw prostych i bezpiecznych ćwiczeń. Jest to idealny aerobik dla początkujących, ze słaba kondycją fizyczna, starszych lub dla pań w ciąży, ponieważ nie wymaga od uczestników bardzo dużej intensywności. Ćwiczenia najczęściej wykonywane w czasie treningu to marsz, wymachy, wykroki, unoszenie nóg i kolan itp.

- HI-LOW - rodzaj aerobiku gdzie ćwiczący wykonują układy choreograficzne. Ćwiczenia wykonywane o dużym natężeniu, na przemian z ćwiczeniami w wolniejszym tempie, by każdemu starczyło sił. Muzyka towarzysząca ćwiczącym to jest bardzo energetyczna. Ćwiczenia są bezpieczne gdyż nie obciążają stawów i mięśni mimo iż brzmią tak groźnie i wymagają zaangażowania całego ciała. Trening HI- LOW polecany jest dla osób o lepszej kondycji fizycznej, ćwiczących aerobik na poziomie średnio zaawansowanym lub zaawansowanym. Regularne ćwiczenia prowadzą do polepszenia kondycji oraz sprawności ciała jak i zamianie tkanki tłuszczowej na mięśniową.

- BODY BALL to rodzaj aerobiku, w którym do wykonania większości ćwiczeń potrzebne są piłki (o ok. 65cm). Ten rodzaj ćwiczeń zaleca się głównie dla osób z problemami kręgosłupa, słabymi mięśniami, potrzebujących relaksu i poprawy postawy. Zajęcia są najbezpieczniejszą formą z wszystkich proponowanych. Odpowiednie dla każdego bez względu na wiek czy ciążę, ponieważ delikatne balansowanie na piłce w zmiennych pozycjach wzmacniają mięśnie i kształtują sylwetkę. Utrzymując regularność ćwiczeń dochodzi do ukształtowania i wzmocnienie mięśni ciała, a także poprawy układy krążeniowo- oddechowego.

- TBC to forma zajęć w której dochodzi do użycia np. ciężarków i ćwiczeniach na rzeźbę mięśni. Taki rodzaj ćwiczeń pięknie kształtuje sylwetkę i zamienia tkankę tłuszczowa w mięśnie. Tego rodzaju ćwiczenia wymagają więcej wysiłku fizycznego więc nie są specjalnie wskazane dla osób starszych lub tych ze słabą kondycją. Dużym plusem tego rodzaju ćwiczeń jest przyśpieszenie spalania tłuszczu, poprawienie przemiany materii i poprawienie koordynacji ruchowej.

- FAT BURNING to zdecydowanie rodzaj ćwiczeń należący do grupy zaawansowanej, gdzie rytm ćwiczeń jest bardziej intensywny z naciskiem na spalanie tkanki tłuszczowej. Muzyka zdecydowanie różni się od tej przy innych rodzajach aerobiku, jest wolniejsza i
spokojniejsza. Ćwiczenia są proste, spokojne, nie wymagają zbyt dużego wysiłku i tworzą prosty układ choreograficzny, idealny dla osób starszych, otyłych czy o słabej kondycji ruchowej. Ćwiczenia głównie wzmacniają brzuch, biodra, uda, pośladki, nie obciążając tym samym stawów. To bardzo dobry aerobik na odchudzanie.

- ABT - trening nastawiony szczególnie na pracę mięśni brzucha, pośladków i ud oraz redukujący cellulitt. Ćwiczenia prowadzone przede wszystkim w parterze o niewielkim stopniu trudności i zmiennej intensywności prowadzone w umiarkowanym tempie. Zajęcia dla osób na każdym poziomie zaawansowania.