Imieniny: Henryka, Igi, Włodzimierza

Nie daj się oszukać na telefon od „pracownika banku”

Cyberprzestępcy są mistrzami manipulacji. Potrafią podszyć się pod dowolny numer telefonu – także instytucji, w tym bankowej infolinii. Dzwonią, aby „pomóc”, np. zablokować podejrzaną transakcję

Udostępnij

Proszą przy tym o zalogowanie się do konta i zainstalowanie jakiegoś oprogramowania. Czasem chcą, aby podać im kod BLIK. Jeśli wpadniesz w pułapkę, konsekwencje mogą być katastrofalne. Niby zwykły telefon a może skończyć się utratą pieniędzy z konta.

Pamiętaj! Pracownik banku nigdy nie prosi o podanie loginu i hasła do Twojego konta.

Nie ufaj osobom, które namawiają Cię przez telefon do instalacji dodatkowego oprogramowania na sprzęcie.

Zawsze potwierdzaj tożsamość konsultanta banku na infolinii.

Udostępnij